پرواز شامگاهی درناها

تنها آن کس که کارد می کشد اسحاق را بدست می آورد.

پرواز شامگاهی درناها

تنها آن کس که کارد می کشد اسحاق را بدست می آورد.

مرزهای ممنوعه (۴)

 

فرهنگ کلمات نامفهوم

رابطه جنسی (ادامه)

 من عادی یا عامی (معامله جنسی یا وظیفه جنسی؟!)

من عادی طیف گسترده ای از مردم را شامل می شود که اکثریت جامعه ما را تشکیل میدهند. باورهای من عادی ترکیبی است از اعتقادات مذهبی و مجموعه ای از سنتهای حاکم بر اجتماع دربرگیرنده هر فرد که بسته به موقعیت, یکی از این دو فاکتور بر دیگری برتری دارد. من مونث عادی وسواس چندانی بر روی منزه بودن از گناه ندارد. اما به هر حال آموزه های دینی مسلط بر جامعه هرگونه رابطه جنسی قبل از ازدواج را نفی میکند و سنتها به طرزی سفت و سخت تر در این مساله حامی دینند. رابطه جنسی قبل از ازدواج برای من عادی مشابه یک معامله است. از آنجایی که تمام عوامل بیرونی دست به دست هم داده اند تا ضرر این معامله برای من مونث بیشتر از سود آن باشد، لذا این فرد با ارزیابی موقعیت به سادگی از انجام معامله صرف نظر میکند. در واقع ترس از سوختن در آتش کمتر از ترس از بی آبرویی در اجتماع من عادی را تحت تاثیر قرار میدهد. القائات همه جانبه اجتماعی در لزوم سرکوب این حس و تقوای جنسی، تصور جنس مرد به عنوان سو استفاده کنندگان جنسی بالقوه، ترس از تبعات بعدی مثل بارداری و هزارو یک دلیل  موجه و ناموجه دیگر مانع از این میگردد تا من عادی به احساسات خود مجال رها شدن و برآورده شدن بدهد.  با گذشت زمان محدودیتهای بیرونی دنیای درونی فرد را هم تسخیر میکنند به طوری که تقوای جنسی تحمیل شده به سردی جنسی خودخواسته تبدیل میشود. در جامعه کنونی ما در بین دختران طبقه متوسط سردی جنسی به عنوان یک ارزش تلقی میگردد. تبلیغات گسترده درالقای این باور که رابطه جنسی قبل از ازدواج ابزاریست برای سودجویی از جنس مونث به عنوان آلت تفریح و لذت مردان، خصومتی را نسبت به این حس در فرد برمی انگیزد که خودداری از پرداختن به آن به عنوان حربه ای در برانگیختن حس برتری و احترام و ابزاری برای گرفتن انتقام از مردان استفاده می شود. به طوری که این حس پس از ازدواج نیز در ناخودآگاه زن باقی مانده و بال و پر می یابد. با توجه به این مساله شاید بتوان سردمزاجی عمومی و رایج بین زنان ایرانی را یکی از نمودهای این طرز تفکر خاص در نظر گرفت. تصور زن ایرانی (اکثریت عادی جامعه) از س.ک.س قبل از ازدواج به صورت یک معامله جنسی پرخطر و غالبا پرضرر و پس از آن به صورت یک وظیفه جنسی نسبت به شریک مرد خود است. شاید نمود عینی وظیفه جنسی در یک سال پس از ازدواج قابل روویت نباشد اما پس از سپری شدن دوران شیدایی به دلیل سلطه شدید تفکرات غلط موجود در هر دو جنس زن و مرد حس وظیفه گونه رابطه جنسی دیر یا زود ظهور خواهد کرد.   

 

نظرات 6 + ارسال نظر
حسرت پرواز جمعه 3 خرداد 1387 ساعت 03:25 ب.ظ

سلام دوست خوبم.
بعد از مدتها دوباره به روزم.
بی صبرانه منتظر قدمای گرمتم تا یخای قلبمو آب کنن.
پس سری بهم بزن.
از حظورت خوشحال میشم
شاد باشی...

۷ف شنبه 4 خرداد 1387 ساعت 12:37 ب.ظ http://ensanetaqi.blogfa.com/

سؤال: آیا ایران کشور چند ملیتى است؟ من شخصا نه به ناسیونالیستم و نه به هیچ ناسیونالیستى نمیخواهم آوانس بدهم.
این را ناسیونالیستها در دو سه قرن اخیر در جهان باب کرده‌اند که ملیت مبناى حکومت است. به نظر من ملت مبناى حاکمیت نیست، مبناى فلسفى حکومت ملیت نیست. مبناى فلسفى حکومت فقط میتواند انسان باشد و اتحاد داوطلبانه آدمهایى که آنجا میخواهند زندگى کنند، مبنا شهروندى است. در نتیجه اگر فرض کنیم که حکومتها قرار نیست ملى باشند و ناسیونالیستى، آنوقت معلوم نیست چرا ستم ملى باید به تشکیل کشورهاى مختلفى منجر بشود

جعفری یکشنبه 5 خرداد 1387 ساعت 04:07 ق.ظ http://adijafari.blogfa.com/

سلام دامون جان
اول بگو که در مورد اسمت تخقیق کردی؟
و بعد در مورد عیسی مسیح حدا وخداوند سرمدی که با خون خود گناهان همه ایمانداران را شستشو داد پرسیده بودی
پیشنهاد میکم که چت روم پالتاک را ابتدا دانلود کن
بعد اگه دوست داشتی به روم کلیسای ایرانیان هم یه سری بزن ما هر شب بوقت اروپا از ۷ تا ۱۲.۳۰ استیم و به همه سئوال های شما جواب خواهیم داد.
ار در ایران هستی اید ار کسی در خارج از کشور بخواهی تا برایت آی دی درست کنه چون باآی دی هائی که در داخل ایران
درست میشه نمیتوانیم وارد روم ها شویم.
ار مایل بودی خبرم کن .

خاطره دوشنبه 6 خرداد 1387 ساعت 02:59 ب.ظ http://khaterehkh.blogsky.com

من نمیتونم نظر بدم!

کاوه چهارشنبه 8 خرداد 1387 ساعت 05:24 ب.ظ http://personalsnap.blogspot.com

دامون جان. ممنون از کامنتت. و ممنون از اینکه به من سر می زنی. عزیز جان. در مورد سوالتون که پرسیدید چرا انگلیسی می نویسید این نکته رو عرض کنم که این وبلاگ علی رغم کامنت های کمش مخاطب غیر ایرانی هم داره. برای همین انگلیسی می نویسم. در ضمن یه فرومی از عکاسان بین المللی هست که اینا هر روز یک عکس روی وبلاگشون می ذارن. من اصلا ادعایی ندارم و حتی خودم رو عکاس به اون معنا نمی دونم. فقط برای توافقی که توی این فروم هست همه انگلیسی می نویسیم.
اگه من رو هم جز دوستانت قرار بدی لطف بزرگی کردی
مخلص
کاوه

علی چهارشنبه 8 خرداد 1387 ساعت 07:29 ب.ظ http://chickensoup.blogsky.com

سلام دامون جان
امیدوارم که حالت خوب باشه
من روزی که آپ کردم به همه اومدم و خبر دادم اما وبلاگ شما و یکی از دوستان رو چند بار امتحان کردم ولی باز نشد که بتونم خبر کنمتون در هر صورت باید من رو ببخشی
ممنونم از نظرت .
موفق باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد