پرواز شامگاهی درناها

تنها آن کس که کارد می کشد اسحاق را بدست می آورد.

پرواز شامگاهی درناها

تنها آن کس که کارد می کشد اسحاق را بدست می آورد.

بیوریتم

متن زیر خلاصه ای از  مقاله (آیا میدانید بیوریتم جیست؟) از مجله موفقیت، شماره 136 هست. با اینکه توی وبلاگ مطالب نقل قولی نمیذارم اما نقل این مطلب رو خالی از لطف ندیدم.

 

آیا می دانید بیوریتم چیست؟

آیا تا به حال از خود پرسیده اید که چرا همواره از نظر روحی، احساسی یا فیزیکی در وضعیت یکسان و ثابتی به سر نمی برید؟ چرا یک فرد نمی تواند همواره در یک حالت خاص به سر برد؟دانشمندان به وجود سیکلهایی در بدن انسان پی برده اند که بیوریتم نامیده می شوند. این سیکلها قادرند مواردی نظیر قدرت، تحمل، میزان مقاومت در برابر امراض ، عواطف، توان یادگیری و سایر موارد را تحت تاثیر خود قرار دهند.قدمت بیوریتم به دوران ماقبل تاریخ بر می گردد. چینی ها با بهره گیری از علم ستاره شناسی آن را مورد استفاده قرار می دادند.

  

 

 انواع سیکلهای بیوریتم

صدها نوع سیکل در بدن انسان وجود دارد که سه سیکل فیزیکی، احساسی و ادراکی از اهمیت خاصی برخوردارند. هر سیکل حرکت خود را از بدو تولد فرد (روز صفر) آغاز می کند و پس از آن در طول دوره حیات فرد به طور سینوسی به سمت بالا و پایین دائما در حال حرکت است.

زمانی که سیکل در منطقه مثبت حرکت می کند فرد دارای حداکثر انرژی بوده و هرچه به جلوتر می رود انرژی خود را از دست می دهد. زمانی که سیکل وارد منطقه منفی می شود انرژی از دست رفته به مرور جبران می شود.

 

 سیکل فیزیکی

این سیکل به خصلت مردانگی فرد بر میگردد و غده آدرنال در بدن هم زمان و هم آهنگ با سیکل فیزیکی مار می کند. دوره این سیکل 23 روز است و مواردی نظیر قوت، تکاپویی، بنیه، توان، نوآوری و ابتکار را تحت کنترل دارد. در روزهای دوم یا 11ام که سیکل در بالای خط مبنا قرار داردشرایط جسمانی فرد در حالت شارژ شده است. مثلا روزهای 2 تا 9ام بهترین روزها برای جراحی است. در روزهای 13ام تا 23ام سیکل در پایین خط مبناست. فرد به راحتی خسته شده و مستعد ابتلا به سرماخوردگی و سایر امراض است.

 

سیکل احساسی

این سیکل بیشتر به خصلت زنانگی فرد باز می گرددو احساسات را تحت کنترل دارد. دوره این سیکل 28 روزه است که میزان حساسیت و خلق و خوی افراد را تحت کنترل دارد. روزهای 2 تا 4 ام (بالای خط مبنا) خلاقیت، احساسات، عشق و حس همکاری در وضعیت مطلوبی قرار دارد. برعکس در روزهای 16 تا 28 احساس بی حوصلگیو بدخلقی به فرد دست خواهد داد.

 

سیکل ادراکی

از سلولهای مغز نشات می گیرد و غده تیروئید همگام با این سیکل کار می کند. دوره ای به مدت 33 روز دارد و توان یادگیری، تفکر تحلیلی ، منطق و تصمیم گیری فرد را تحت کنترل دارد. روزهای 2 تا 16 (روزهای بالای خط مبنا) فرد به نحو مطلوب تری فکر کرده و تصمیم می گیردو در امتحانات موفق عمل می کند اما در روزهای 18 تا 33 ظرفیت و توانایی تفکر فرد کاهش می یابد.

 

روزهای بحرانی و صفر

هنگامی که سیکل از منطقه منفی با سطح مبنا برخورد می کند فرد روز صفر خود را سپری میکند و در صورت برخورد با سطح مبنا از منطقه مثبت به این روز، روز بحرانی می گویند. در این روزها توانایی های مرتبط با یک سیکل خاص حالتی متزلزل و ناپایدار دارد. اینروزها پر از خطر و دشواری هستند. در اینر وزها باید بسیار مراقب بود و از انجام کارهای مهم و حساس مربوط به هر سیکل خودداری کرد. روزهای بحرانی 24 ساعت (بنا به اعتقاد برخی دیگر 48 ساعت) طول می کشند. یک دوره بحرانی 24 ساعته از 12 ساعت قبل از تولد فرد آغز شده و تا 12 ساعت بعد از تولد طول می کشد. فرد باید سعی کند در این ساعات در خانه بماند زیرا در این ساعات بحران در نقطه حداکثر خود قرار دارد. نقاط بحرانی سیکل فیزیکی در روزهای 1 و 5/11 ، سیکل احساسی در روزهای 1 و 14 و سیکل ادراکی در روزهای 1و 5/16 واقع شده اند.. در کشور ژاپن رانندگان قطارهای سریع السیر در روزهای بحرانی خود مجاز به رانندگی نیستند و پزشکان بیمارانی را که سیکل فیزیکی آنها در وضعیت بحرانی است هرگز زیر تیغ جراحی نمیبرند.

 

پی نوشت:

توی اینترنت بعضی سایتها این امکان رو دارند که با وارد کردن تاریخ تولد وضعیت سیکلهای فرد رو نشون بدن. من آدرس یکی از این سایتها رو که یک برنامه برای این کار توش هست رو براتون گذاشتم. البته خودم هم همین الان دانلود کردم و هنوز استفادش نکردم. راست و دروغش پای خودتون!!!البته برای این کار باید روز و ساعت دقیق تولدتون رو بدونین

 

 http://www.whitestranger.com/downloads.htm

 

نظرات 1 + ارسال نظر
گلدونه چهارشنبه 17 بهمن 1386 ساعت 01:01 ق.ظ http://goldoneh.blogsky.com/

آهان !!! امان از دست این ژاپونی های باهوش .
ممنون
سبز بمونی همیشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد