پرواز شامگاهی درناها

تنها آن کس که کارد می کشد اسحاق را بدست می آورد.

پرواز شامگاهی درناها

تنها آن کس که کارد می کشد اسحاق را بدست می آورد.

رامسر

سلام دوباره به همه دوستان

من برگشتم!!

اگه بخوام خلاصه کنم باید بگم که خیلی خیلی خوش گذشت. مسیر رفت رو از اردبیل رد شدیم و رفتیم مقبره شیخ صفی الدین اردبیلی. واقعا جای قشنگیه. اگه گذرتون افتاد حتما برید و ببینید. یکی از زیباترین و عجیبترین قسمتهاش تالاریه به اسم چینی خانه. جریانش هم اینه که زمان شاه عباس امپراطور چین 1200 قطعه ظرف چینی با شکلها و طرحهای مختلف به شاه ایران هدیه میده شاه هم دستور میده این تالار رو بسازند و توی دیوارهاش برای هر ظرف یه جای مخصوص درست شکل همون ظرف درست کنن و بعدش همه این 1200 پارچه ظرف رو میارن و میزارن سر جاهاشون!! تصور کنید همه دیوارها پر جای ظرف بود که البته همش خالی بود!!!یه مقداریشو روسها برده بودن یه مقدارش روهم هم وطنهای عزیز! نزدیک 50 پارچه ظرف مونده بود که هم توی همون تالار مثل موزه ها پشت شیشه چیده بودند. توی یه قسمت دیگه از آرامگاه هم تالاری بود که ظاهرا توش یه فرش خیلی بزرگ بوده و عین طرح قالی رو روی سقف تالار پیاده کرده بودند. یعنی زمین و آسمان به یه طرح بوده!!! این فرش هم تاتی کرده بود رفته بود تو یکی از موزه های بریتانیا!!!

خلاصه جای خیلی دیدنی هست. اگه تونستین حتما برین ببینین.

دیگه... دیگه رامسر هم که حتما معرف حضور همه هست. دریا خیلی قشنگ و عجیبه که خیلی تمیز بود!! کلی شنا کردیم جای همه خالی. من و داداشم شب هم رفتیم تو آب. شبش خیلی خوشگلتر بود. آسمون پر ستاره و دریا وهم انگیز و مرموز. من هر موقع که شب میرم کنار دریا یاد اون شعر شاملو می افتم که میگه یکی می شود غرقه در آب... راستش شب دریا خیلی ترسناکه!

بعدشم که رفتیم جنگلهای رامسرم گشتیم. ویلاها رو هم زیارت کردیم و کلی مشعوف شدیم که هموطنهای عزیزمون اینجوری دارن به خودشون خوش میگذرونن!! عجیبه ها یه صد متر اختلاف ارتفاع و چندین هزار پا اختلاف طبقاتی!! واقعا جالبه!

خلاصه یه تغییر آب و هوای اساسی بود. توصیه من به شما: اگه تابستون جایی نرفتین یه هفته ای بزنین برین مسافرت. عوض تلف کردن بنزین توی ترافیک کلانشهرهای عزیزمون برید جواهرده (یکی از ییلاقهای اصراف رامسر) صفا کنین!!   

پست بعدی شاید چند تا هم عکس گذاشتم. برم بگردم ببینم چیز به درد بخوری تو عکسها پیدا میکنم یا نه

فعلا...

 

نظرات 13 + ارسال نظر
[ بدون نام ] سه‌شنبه 20 شهریور 1386 ساعت 05:29 ب.ظ http://www.wall.blogsky.com

سلام
مسافرت.....همیشه برای زیر و رو شدن خوبه...
گهی خستگی را از یاده آدم می بره....

سیاوش سه‌شنبه 20 شهریور 1386 ساعت 08:48 ب.ظ http://nabsh.blogsky.com

سیاوش سه‌شنبه 20 شهریور 1386 ساعت 08:55 ب.ظ http://nabsh.blogsky.com

دامون جان سلام ..رسیدن به خیر .. اول که افتخار خواهید داد در لینک کردن وبلاگهایم .. دیگه اینکه به به خوش به حالت که از وقتی از اونجا دور شدم هی می خوام برم ! کاش بتونم تا چند هفته دیگه برم ! ای بابا بهم می گفتی بگم کجاها بری ! جواهر ده جلوی ییلاقات شهسوار سوسکه ! سه هزار و بکری جنگل و حاشیه های رودخانه ش و البته ویلاهای دو هزار رو ببینی که .. !! در هر صورت خوش به حالت .. شب که رفتی توی آب موجودات نورانی توی آب ندیدی ؟ اگه بتونی بگیریشون می بینی که یک گوی ژله ای نورانیه که البته به طور ممتد روشن و خاموش میشه .. اگه بگیریش به انگشت بزنی روش مثل رعد برق یا مثل رگ های نورانی روشن میشه |! خیلی عجیب و زیباست و البته یکی از آفت های مخرب محیط زیست دریای خزر ! پرتقال نبود ماهی که خوردی ؟ کباب مهی تازه توی ییلاقات روی آتیش البته با از اونا !! هی میگم هی دلم لک می زنه .. بگذریم !

تایماز سه‌شنبه 20 شهریور 1386 ساعت 09:04 ب.ظ

چه قدر خوبه که همه چی خوب بوده! و چقدر خوبتر بوده که سر راهت اردبیل رو هم گز کردی! آخه ما فقط نداشته ها رو میبینیم و بعضی وقتا بدجوری داشته ها رو از یاد میبریم. عکسای اردبیل رو خیلی دلم میخواد ببینم

خاطره چهارشنبه 21 شهریور 1386 ساعت 03:21 ب.ظ http://khaterehkh.blogsky.com/

سلام
خوش گذشته پس؟
عکس هاشو بگذار

دختر بهار چهارشنبه 21 شهریور 1386 ساعت 05:59 ب.ظ

عکسا رو بذار لطفا.

نارنج چهارشنبه 21 شهریور 1386 ساعت 09:08 ب.ظ http://naranj.blogsky.com

....هوس دریا کردم اخه دو ساله که هر بار میرم نمیتونم برم توی دریا....هر دفعه یه اتفاقی میفته یه دفعه پام زخم و زیلی میشه یه دفعه زمستونه یه دفعه بارون میاد....
من اپ کردم راستی

علی پنج‌شنبه 22 شهریور 1386 ساعت 08:08 ب.ظ http://chickensoup.blogsky.com

سلام
خوش گذشت
نمیدونم دریاچه رفتید یا نه اونجا برای یکی از اشناهای ما هستش

نارنج یکشنبه 25 شهریور 1386 ساعت 05:40 ب.ظ

سلام من اپ کردم

علی سه‌شنبه 27 شهریور 1386 ساعت 01:05 ق.ظ http://chickensoup.blogsky.com

سلام
خوب هستی
من آپ هستم یه سر بیا
منتظرم

تایماز سه‌شنبه 27 شهریور 1386 ساعت 10:54 ب.ظ

سلام
نیستی؟ کجایی؟ نکنه بی خبر رفتی هند؟ ببین من آدرس 2 تا شرکت خوبو پیدا کردم. باهام تماس بگیر

someone شنبه 31 شهریور 1386 ساعت 12:40 ب.ظ http://yaveh-gooyan.blogsky.com

خیلی خوبه که بهت خوش گذشته ..


موفق باشی ...


به روز هستم

رئوفه - حسرت پرواز شنبه 31 شهریور 1386 ساعت 10:08 ب.ظ http://www.hasrate-parvaaz.blogsky.com

سلام عزیزم.خیلی خیلی شرمندم که تا حالا نتونستم برای عرض تشکر از لطفت به اینجا سر بزنم.حالا بینهایت خوشحالم از این بابت که افتخار پیدا کردم با وبلاگ زیبات بیشتر آشنا شم.امیدوارم فراموشم نکتی و تنهام نذاری دوست خوبم.آپم و چشم به راه بیا پیشم.
راستی با اجازه ی شما لینکت میکنم.شاد باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد